New York City based artist George Bolster graduated from Central Saint Martins School of Art and Design in London with an MA in Fine Art in 1999. His multidisciplinary practice -through oppositional narratives- addresses ideas and belief systems from multiple perspectives. In films such as Un/natural History: Drowning Captiva (addressing climate change, rising sea levels and Rauschenberg's environmental legacy) and The Moon, McMoon’s, and the Moon Museum (focuses on the first art object in space, and long-term cultural conservation in the face of environmental disintegration). He utilizes a combination of science, art history, and sci-fi to examine our most prescient societal and species-wide challenges. Bolster’s work has been exhibited in numerous museums and galleries in Europe, America, Korea and Canada, including MASS MoCA, Massachusetts, USA; Sharjah Art Foundation, Sharjah, UAE; RHA, Dublin, Ireland; CCI, Paris, France; and MMCA, Seoul, Korea. The artist is the recipient of residencies at CCI, Paris, France (2019); Elizabeth Foundation for The Arts, New York, USA (2017); SETI Institute, Mountain View, California (2016-17); the Robert Rauschenberg Residency, Captiva, Florida, USA (2013); and The Firestation Residency, Dublin, Ireland (2012). Bolster has been awarded numerous grants from the Arts Council of Ireland, Culture Ireland and the Arts Council of England. Bolster’s monograph When Will We Recognize Us was recently published by Hirmer Verlag, and his work has featured in Artforum, The New York Times, Washington Post, Irish Times and Irish Art Review. He is currently Curator for the Shelley & Donald Rubin Foundation in NYC.
จอร์จ โบลสเตอร์เป็นศิลปินที่อาศัยอยู่ในนิวยอร์กซิตี้ สำเร็จการศึกษาระดับปริญญาโท สาขาวิจิตรศิลป์ จาก Central Saint Martins School of Art and Design กรุงลอนดอน ในปี พ.ศ. 2542 การทำงานในหลากหลายสาขาวิชา (ผ่านการเล่าเรื่องที่มีลักษณะต่อต้าน) บอกถึงแนวคิดและระบบความเชื่อของเขาในหลายมุมมอง ในภาพยนตร์ของเขา เช่น Un/natural History: Drowning Captiva (กล่าวถึงการเปลี่ยนแปลงสภาพภูมิอากาศ ระดับน้ำทะเลที่สูงขึ้น และมรดกทางสิ่งแวดล้อมของศิลปินรอเชนเบิร์ก) และ The Moon, McMoon's and the Moon Museum (เน้นที่ศิลปวัตถุชิ้นแรกในอวกาศ และการอนุรักษ์วัฒนธรรมในระยะยาว ท่ามกลางความเสื่อมโทรมของสิ่งแวดล้อม) เขาใช้การผสมผสานระหว่างวิทยาศาสตร์ ประวัติศาสตร์ศิลปะ และไซไฟ พิจารณาปัญหาสังคมและความหลากหลายของสายพันธุ์อย่างมีวิสัยทัศน์ ผลงานของโบลสเตอร์เคยจัดแสดงในพิพิธภัณฑ์และหอศิลป์หลายแห่งในยุโรป อเมริกา เกาหลี และแคนาดา เช่น MASS MoCA แมสซาชูเซตส์ สหรัฐอเมริกา, มูลนิธิศิลปะชาร์จาห์ เมืองชาร์จาห์ สหรัฐอาหรับเอมิเรตส์, RHA เมืองดับลิน ไอร์แลนด์, CCI ปารีส ฝรั่งเศส, และ พิพิธภัณฑ์ศิลปะสมัยใหม่และศิลปะร่วมสมัยแห่งชาติ (MMCA) กรุงโซล เกาหลี ศิลปินผู้นี้ได้รับอนุญาตให้พักอาศัยที่ CCI ปารีส ประเทศฝรั่งเศส (พ.ศ. 2562), มูลนิธิเอลิซาเบธเพื่อศิลปะ นิวยอร์ก สหรัฐอเมริกา (พ.ศ. 2560), สถาบัน SETI ในเมาน์เทนวิว แคลิฟอร์เนีย (พ.ศ. 2559-60), Robert Rauschenberg Residency ที่เกาะแคปติวา ฟลอริดา สหรัฐอเมริกา (2556), และ The Firestation Residency เมืองดับลิน ไอร์แลนด์ (พ.ศ. 2555) โบลสเตอร์ได้รับทุนสนับสนุนมากมายจากสภาศิลปะแห่งไอร์แลนด์, หน่วยงานวัฒนธรรมไอร์แลนด์ และสภาศิลปะแห่งอังกฤษ งานเขียนของเขาเรื่อง When Will We Recognize Us ได้รับการตีพิมพ์เมื่อเร็วๆ นี้โดยสำนักพิมพ์ Hirmer Verlag และผลงานของเขาได้รับการนำเสนอใน Artforum, The New York Times, Washington Post, Irish Times และ Irish Art Review ปัจจุบันเขาเป็นภัณฑารักษ์ของมูลนิธิ Shelley & Donald Rubin ในนิวยอร์ก