George Bolster originally trained as a painter which can be detected in the rich colours and compelling surfaces of his turn to tapestry in recent years. Depicting landscape imagery from the US, the works also have a cinematic quality in both the epic views and their familiarity as backdrops to many Hollywood westerns. The Impermanence of Protection: Big Bend National Park is an installation in the manner of a panorama, a format that dates from the eighteenth century and was intended to provoke awe in viewers due to being enveloped by the scene or event. However, close examination here reveals worn surfaces or the threadbare. This is analogous to not only the effects of climate change but also how the area he depicts, on the border of the US with Mexico, has been under the threat of a rescinding of legal protections. The accompanying film gives a detailed account of this threat, while also providing an evocative account of the long history of the landscape.
BAB 2024 acknowledges Culture Ireland for their support with the participation of this artist.
เดิมทีจอร์จ โบลสเตอร์เรียนมาเป็นจิตรกร ซึ่งสังเกตได้จากการเลือกใช้สีสันหลากหลายและพื้นผิวที่น่าสนใจ ในงานพรมแขวนที่เขาเปลี่ยนมาทำในช่วงหลังนี้ งานของเขาแสดงภาพภูมิทัศน์ที่สหรัฐอเมริกา มีลักษณะความเป็นภาพยนตร์ด้วยภาพทิวทัศน์กว้างใหญ่ไพศาลและคุ้นตากันดีจากภาพยนตร์แนวตะวันตกของฮอลลีวู้ด งาน The Impermanence of Protection: Big Bend National Park เป็นศิลปะจัดวางในลักษณะพาโนรามา รูปแบบที่ใช้กันมาตั้งแต่สมัยคริสตศตวรรษที่ 18 เพื่อให้ผู้ชมงานรู้สึกชื่นชมและตื่นเต้นจากการที่ภาพฉากหรือเหตุการณ์โอบล้อมรอบตัว อย่างไรก็ดีเมื่อพิจารณางานของเขาใกล้ ๆ จะเห็นว่าเก่าจนขาดหรือเป็นขุย ๆ ซึ่งนอกจากจะเทียบกับ ผลกระทบจากการเปลี่ยนแปลงสภาพภูมิอากาศแล้วยังเทียบกับพื้นที่ที่เขาวาดด้วย นั่นคือ ชายแดนสหรัฐอเมริกาและเม็กซิโกซึ่งเสี่ยงต่อการถูกยกเลิกการคุ้มครองทางกฎหมาย ภาพยนตร์ที่ฉายประกอบให้รายละเอียดของภาวะคุกคามดังกล่าวและยังแสดงภาพประวัติความเป็นมาอันยาวนานของภูมิทัศน์นี้ให้เห็นได้ชัดเจน
BAB 2024 ขอขอบคุณคัลเชอร์ ไอร์แลนด์ที่ได้สนับสนุนศิลปินให้เข้าร่วมแสดงงานครั้งนี้