Joseph Beuys is considered one of the most important protagonists of twentieth century art. His extensive oeuvre ranges from traditional forms of representation such as drawing, painting and sculpture to multiples, large-scale installations and public actions. His work is grounded in concepts of humanism, social philosophy and anthroposophy. Beuys is known for using a wide range of highly symbolic materials, such as felt, fat or honey. Proclaiming an “extended definition of art“ he developed the idea of “social sculpture“, that could potentially reshape society and politics. By converting his areas at documenta in 1972 and in 1977 into spaces for public debate and discussion on issues ranging from human rights to ecological concerns, he implemented politics into the traditional realms of art.
Born on May 12, 1921 in Krefeld, Germany, Beuys was injured in a plane crash during World War II, an experience that would feature heavily in his future artistic practice. He enrolled at the Düsseldorf Kunstakademie in 1947, and after being appointed professor for monumental sculpture at the Academy in 1961, he joined the Fluxus group along with Nam June Paik and George Maciunas. In the 1970s, his activities became explicitly politicised. He founded the Free International University (FIU), as well as the Organisation for Direct Democracy through Referendum, and later became involved with the German Green Party. His monumental retrospective at the Solomon R. Guggenheim Museum, New York in 1979 established Beuys‘s international reputation. Since the artist‘s death in 1986, his work has been shown in numerous museum exhibitions around the world.
โยเซฟ บอยส์เป็นหนึ่งในศิลปินที่สำคัญที่สุดของศตวรรษที่ 20 ผลงานศิลปะของเขาครอบคลุมตั้งแต่รูปแบบการนำเสนอแบบดั้งเดิม เช่น การวาดเส้น จิตรกรรม ประติมากรรม ไปจนถึงผลงานแบบทำซ้ำ ศิลปะจัดวางขนาดใหญ่ และการแสดงในพื้นที่สาธารณะ ผลงานของเขาฝังรากลึกในแนวคิดมนุษยนิยม ปรัชญาสังคม และมนุษยปรัชญา บอยส์เป็นที่รู้จักในการใช้วัสดุต่างๆ ที่มีสัญญะ เช่น สักหลาด ไขมัน หรือน้ำผึ้ง เขาได้ประกาศถึง “ความหมายที่กว้างขึ้นของศิลปะ (extended definition of art)” และพัฒนาแนวคิดเรื่อง “ประติมากรรมสังคม (social sculpture)” ซึ่งอาจเปลี่ยนแปลงสังคมและการเมืองได้ บอยส์ได้นำการเมืองเข้าสู่แวดวงศิลปะแบบดั้งเดิม โดยการแปลงพื้นที่ของเขาที่งาน documenta ในปี พ.ศ. 2515 และในปี พ.ศ. 2520 เป็นพื้นที่สำหรับการอภิปรายและถกเถียงในประเด็นต่างๆ ในพื้นที่สาธารณะ ตั้งแต่สิทธิมนุษยชนไปจนถึงความกังวลด้านสิ่งแวดล้อม
บอยส์เกิดเมื่อวันที่ 12 พฤษภาคม พ.ศ. 2464 ที่เมืองเครฟิลด์ ประเทศเยอรมนี เขาได้รับบาดเจ็บจากอุบัติเหตุเครื่องบินตกในช่วงสงครามโลกครั้งที่สอง ซึ่งเป็นประสบการณ์ที่มีอิทธิพลอย่างสูงในการสร้างสรรค์ศิลปะในอนาคตของเขา บอยส์เข้าเรียนที่ Düsseldorf Kunstakademie ในปี พ.ศ. 2490 และหลังจากได้รับแต่งตั้งให้เป็นศาสตราจารย์ด้านประติมากรรมขนาดใหญ่ที่สถาบันในปี พ.ศ. 2504 เขาก็เข้าร่วมกลุ่ม Fluxus พร้อมกับ นัม จุน เพ็ก และ จอร์จ มาชิวนัส ในทศวรรษที่ 1970 (พ.ศ. 2513-22) กิจกรรมของเขากลายเป็นกิจกรรมการเมืองอย่างชัดเจน เขาได้ก่อตั้งมหาวิทยาลัยนานาชาติเสรี (Free International University) รวมถึงองค์กรเพื่อประชาธิปไตยโดยตรงผ่านการลงประชามติ (Organisation for Direct Democracy through Referendum) และต่อมาก็เข้าร่วมกับพรรคสีเขียวของรัฐบาลเยอรมัน การจัดนิทรรศการผลงานย้อนหลัง (Retrospective) ที่พิพิธภัณฑ์ศิลปะ Solomon R. Guggenheim ในนิวยอร์กในปี พ.ศ. 2522 ได้สร้างชื่อเสียงระดับนานาชาติให้กับบอยส์ ภายหลังจากที่เขาเสียชีวิตในปี พ.ศ. 2529 ผลงานของเขาก็ได้จัดแสดงในนิทรรศการและพิพิธภัณฑ์มากมายทั่วโลก