Cuprum 0,3% unguentum metallicum praeparatum

(
1978-86
)
<
1
/
2
3
>
Artwork Details
Cast beeswax with finely distributed copper
Displayed at
National Museum Bangkok

Joseph Beuys was one of the most influential artists, who famously proclaimed that everyone is an artist. He was a member of Fluxus and German Green Party. As artist, his ideas of social sculpture embraced environmental, political and cultural issues. Beuy’s seminal performances include How to Explain Pictures to a Dead Hare (1965) and I Like America and America Likes Me (1974).

For Beuys, spiritual and mythical force are essential in society in relation to the female archetype and unearthly worlds. The stag in German legends symbolizes a spirit guide and accompanier of the soul. Wounded stag appears as a result of human violation against nature. Beuys’s drawings are vital components for ideas for his performance and activism. The drawings consist of unconventional mediums including hare’s blood, animal fat, margarine and pressed flowers. Model sketches with shape of female genital refer to    mythological deities and resistance against patriarchal society.

For BAB 2024, Beuy’s drawings and objects are displayed alongside museum collection including prehistoric vessels, lingga, yoni, goddesses, deities, ancient manuscripts and mythical objects at Siwamokkhapiman Throne Hall, National Museum. Although they seem far apart, sacred and mythological artifacts in the museum collection and Beuys’s delicate art objects share respect and dedication to mother earth goddesses.

โจเซฟ บอยส์ (1921-1986) เป็นศิลปินมากอิทธิพลคนหนึ่ง มีวาทะกรรมโด่งดังที่ว่าทุกคนคือศิลปิน เขาเป็นสมาชิกกลุ่ม Fluxus และพรรคกรีน ในฐานะศิลปิน งานประติมากรรมทางสังคมของเขาครอบคลุมประเด็นด้านสิ่งแวดล้อม การเมือง และวัฒนธรรม ชิ้นที่โดดเด่น ได้แก่ How to Explain Pictures to a Dead Hare (1965) และ I Like America and America Likes Me (1974)
บอยส์เห็นว่าพลังทางจิตวิญญาณและเรื่องเล่าขานในตำนานมีความสำคัญต่อสังคมในแง่การเป็นต้นแบบของผู้หญิงและโลกเหนือธรรมชาติ กวางในเทพนิยายเยอรมันเป็นสัญลักษณ์ของผู้นำทางจิตวิญญาณและผู้ติดตามวิญญาณ  กวางบาดเจ็บเป็นผลจากการที่มนุษย์รุกรานธรรมชาติ ภาพวาดของเขาเป็นองค์ประกอบสำคัญในการนำเสนอแนวคิดผ่านผลงานการแสดงและกิจกรรมการรณรงค์ของเขา มีการใช้สื่อผิดธรรมดาเช่น เลือดกระต่าย ไขมันสัตว์ เนยเทียม และดอกไม้แห้ง ภาพร่างแบบจำลองที่มีรูปร่างอวัยวะเพศหญิงหมายถึงเทพในเทวตำนานและการต่อต้านสังคมที่ชายเป็นใหญ่
งาน BAB 2024 ภายในพระที่นั่งศิวโมกขพิมาน พิพิธภัณฑสถานแห่งชาติ มีการจัดแสดงผลงานของบอยส์ทั้งภาพวาดและวัตถุต่างๆ ร่วมกับวัตถุพิพิธภัณฑ์ ไม่ว่าจะเป็นภาชนะสมัยก่อนประวัติศาสตร์ ลึงค์ โยนี เทพ เทพี ต้นฉบับโบราณ และวัตถุในเทวตำนาน แม้ว่าจะดูแตกต่าง แต่ให้ความเคารพบูชาต่อพระแม่ธรณีเช่นกัน