Nuttapon Sawasdee earned his BFA in visual arts from Bangkok University in 2013. His early works focus on the sociopolitical and cultural context of Thailand, often playing with signs and symbols that can affect the belief and conscious awareness of the people in society. Later, his work has increasingly shifted towards personal values and beliefs while still engaging with current social issues. He works with diverse media, including film, sound, installation, and performance.
Nuttapon Sawasdee has participated in many group exhibitions, including Absurdity in Paradise (Museum Fridericianum, Kassel, Germany, 2018); Two men look out through the same bars: one sees the mud, and one the stars #2 (WTF Gallery, Bangkok, 2017); TO WHOM IT MAY CONCERN (Bangkok CityCity Gallery, Bangkok, 2017); Mutual Unknown Exhibition (National Gallery of Indonesia, Jakarta, Indonesia, 2017); Shuffling Space, organised by the Japan Foundation (Seascape Gallery, Chiang Mai, 2015); and CROSS STITCH (Bangkok Art and Culture Centre, Bangkok, 2013).
ณัฐพล สวัสดี สำเร็จการศึกษาระดับปริญญาตรีด้านทัศนศิลป์จากมหาวิทยาลัยกรุงเทพ ในปี 2556 ผลงาน ชิ้นแรกๆ ของเขามุ่งเน้นไปที่บริบททางสังคมการเมืองและวัฒนธรรมของประเทศไทย โดยมักจะเล่นกับสัญญะและ สัญลักษณ์ที่อาจส่งผลต่อความเชื่อและจิตสำนึกของคนในสังคม ต่อมาผลงานของเขาได้หันเหไปสู่เรื่องค่านิยมและความเชื่อส่วนบุคคลมากขึ้นในขณะที่ยังคงเกี่ยวข้องกับประเด็นทางสังคมในปัจจุบัน เขาทำงานกับสื่อที่หลากหลายทั้งภาพยนตร์ เสียง งานศิลปะจัดวาง และการแสดง
ณัฐพล สวัสดีได้เข้าร่วมแสดงผลงานในนิทรรศการกลุ่ม ได้แก่ Absurdity in Paradise พิพิธภัณฑ์ Fridericianum คาสเซล เยอรมนี (2561); Two men look out through the same bars: one sees the mud, and one the stars# 2 WTF Gallery กรุงเทพฯ (2560); TO WHOM IT MAY CONCERN Bangkok CityCity Gallery กรุงเทพฯ ( 2560), นิทรรศการ Mutual Unknown หอศิลป์แห่งชาติอินโดนีเซีย จาการ์ตา อินโดนีเซีย (2560), Shuffling Space จัดโดย Japan Foundation Gallery Seascape, เชียงใหม่ (2558) และ CROSS-STITCH หอศิลปวัฒนธรรมแห่งกรุงเทพมหานคร, กรงเทพฯ (2556)