Susan Collins is an award-winning artist and Professor Emerita of Fine Art at the Slade School of Fine Art, University College London. She studied at the Slade School of Fine Art and at the School of the Art Institute of Chicago as a Fulbright Scholar. Exhibiting widely internationally, she is recognised as a pioneer in the field of new media art working with transmission, networks and time as her primary materials.
Key works include the BAFTA nominated Tate in Space, commissioned for Tate Online (2002); Underglow (2005-6), a network of illuminated drains for the Corporation of London and Brighter Later (2013), a light installation for the Radcliffe Observatory, Oxford driven by live weather data.
She has produced a series of year-long pixel by pixel internet transmissions from remote locations including Seascape (2009) a solo show for the De La Warr Pavilion, Bexhill-on-Sea; LAND (2017), a live transmission from Jerusalem looking across the West Bank towards the Jordanian mountains, Five Hours Later (2019) a simultaneous exchange between Sheffield, UK and Boston USA, And Current I and II (2020/2023) which placed a camera first above water and then below, from Aigio Old Port in the Greek Peloponnese.
ซูซาน คอลลินส์เป็นศิลปินที่ได้ชนะรางวัล รวมถึงเป็นศาสตราจารย์กิตติคุณด้านวิจิตรศิลป์ที่ Slade School of Fine Art, University College London เธอศึกษาที่ Slade School of Fine Art และที่ School of the Art Institute of Chicago ในฐานะนักเรียนทุน Fulbright เมื่อผลได้ถูกการจัดแสดงอย่างกว้างขวางในระดับสากล เธอได้รับการยอมรับว่าเป็นผู้บุกเบิกในด้านศิลปะสื่อใหม่ที่ทํางานโดยใช้การส่งสัญญาณ เครือข่าย และเรื่องของเวลาเป็นส่วนประกอบหลักของเธอ
ผลงานสำคัญของเธอ ได้แก่ Tate in Space ที่ได้รับการเสนอชื่อเข้าชิงรางวัล BAFTA ซึ่งเธอได้รับมอบหมายให้จัดทำสำหรับ Tate Online (2002); Underglow (2548-2549), เครือข่ายท่อระบายน้ำของ Corporation of London และ Brighter Later (2013), การติดตั้งแสงสําหรับหอดูดาว Radcliffe ในเมืองอ็อกซ์ฟอร์ดที่ขับเคลื่อนด้วยข้อมูลการถ่ายทอดสภาพอากาศแบบสด
เธอได้ผลิตผลงานการส่งสัญญาณอินเทอร์เน็ตแบบพิกเซลต่อพิกเซลตลอดทั้งปีจากสถานที่ห่างไกล ได้แก่ Seascape (2552) การแสดงแบบเดี่ยวสําหรับ De La Warr Pavilion, Bexhill-on-Sea; และผลงาน LAND (2560) ซึ่งเป็นการถ่ายทอดสดจากเยรูซาเล็มมองข้าม West Bank ไปยังภูเขาจอร์แดน, Five Hours Later (2562) เป็นการแลกเปลี่ยนสัญญาณภาพพร้อมกันระหว่าง Sheffield, UK และ Boston USA, และสุดท้าย Current I and II (2563/2566) ซึ่งวางกล้องไว้เหนือน้ำก่อน แล้วจึงวางไว้ใต้น้ำ จาก Aigio Old Port ใน Peloponnese ของกรีก