LAND, 7th November 2016

(
2017
)
<
1
/
2
3
>
Artwork Details
Digital inkjet print
Displayed at
Bangkok Art and Culture Centre

Susan Collins is one of the 1990s pioneering artists whose practices ensured the importance of electronic media as contemporary artistic practice. Working with computer-based transmission and installation, her practice explores the minutiae of time in relation to place and has been influenced by astronomy and meteorology. LAND is a selection of prints from a surveillance camera installed on Mount Scopus in Jerusalem and facing the Palestinian West Bank towards the Jordanian Mountains. The camera recorded the view pixel-by-pixel, line-by-line, and over seasons, with each print representing around twelve hours - a reference to ancient Hebrew, Halachic time and division of daylight. Rising Tides is another long term project recording the ebb and flow of both Bangkok’s Chao Phraya River and London’s River Thames, juxtaposed. Both suggest much while seemingly “doing” little: reflecting upon the powerful vastness and rhythms of the earth where human intervention is a small but colonizing presence.

BAB 2024 acknowledges British Council Thailand for their support with the participation of this artist.

ซูซาน คอลลินส์เป็นหนึ่งในศิลปินรุ่นบุกเบิกในช่วงทศวรรษ 1990 ซึ่งมีผลงานที่เน้นย้ำความสำคัญของสื่ออิเล็กทรอนิกในการทำงานศิลปะร่วมสมัย เธอทำงานกับการส่งข้อมูลในระบบคอมพิวเตอร์และงานศิลปะจัดวาง  สำรวจรายละเอียดปลีกย่อยของเวลาที่สัมพันธ์กับสถานที่และได้รับอิทธิพลจากดาราศาสตร์และอุตุนิยมวิทยา งาน LAND เป็นงานพิมพ์คัดสรรจากโครงการที่มีการติดตั้งกล้องเฝ้าระวังบนภูเขาสโกปัส กรุงเยรูซาเลมโดยหันไปทางดินแดนเวสต์แบงก์ในเขตปาเลสไตน์และทางเขตภูเขาในประเทศจอร์แดน กล้องบันทึกภาพทีละพิกเซล ทีละเส้น แต่ละภาพใช้เวลาประมาณ 12 ชั่วโมง ซึ่งอ้างอิงถึงเวลาฮาลาคิกของฮีบรูโบราณและการแบ่งช่วงเวลาที่มีแสงอาทิตย์ Rising Tides เป็นงานระยะยาวอีกชิ้นหนึ่ง บันทึกภาพการขึ้นลงของระดับน้ำในแม่น้ำเจ้าพระยาที่กรุงเทพฯ เคียงคู่กับแม่น้ำเทมส์ที่กรุงลอนดอน งานทั้งสองแฝงนัยยะมากมายแต่ดูเหมือนว่า “ทำ” น้อย สะท้อนให้เห็นความกว้างใหญ่ไพศาลที่ทรงพลังและจังหวะต่าง ๆ ของโลกที่การแทรกแซงของมนุษย์มีน้อยแต่เหมือนเข้ายึดครองเป็นอาณานิคม

BAB 2024 ขอขอบคุณบริติช เคานซิล ประเทศไทยที่ได้สนับสนุนศิลปินให้เข้าร่วมแสดงงานครั้งนี้