Thavika Savangwongsakul is an emerging contemporary artist who works extensively between Bangkok and New York City. Savangwongsakul's work creates visually engaging narratives that provoke and inspire. Her expressive brushstrokes and intricate layering of imagery and texture invite viewers into a profound dialogue. While her vibrant colors initially appear cheerful, an underlying aggression challenges perceptions, reflecting her belief in art's power to foster meaningful conversations.
Girlhood is all about having fun♥. ݁+ ⊹ . ݁˖ . ݁ , It’s a time when every moment feels like a delightful adventure, where the world is a playground bursting with endless possibilities.
(A girl’s “fun” life is exactly that, just endless games and laughter. But what could be more fun than navigating the expectations placed upon her, balancing innocence with the weight of unwritten rules? It’s a complex exploration of life’s contradictions, where the freedom to be carefree dances with the pressure to conform, and where the aggression of cuteness hides in plain sight. All while the world watches her play along. After all, it’s all just fun and games.)
Savangwongsakul is notable for her participation in the 'Hotel Art Fair' 2022 in Bangkok, "ARRIVAL (An Invitation from Udomsak Krisanamis)" at the 100 Tonson Foundation. And her solo exhibition, "Neverland’s End," at Gallery Ver, Bangkok.
ถวิกา สว่างวงศากุลเป็นศิลปินร่วมสมัยรุ่นใหม่ผู้ทำงานทั้งที่กรุงเทพฯ และนครนิวยอร์ค ผลงานของถวิกาสร้างเรื่องเล่าทางภาพที่ดึงดูดสายตา กระตุ้นความคิดและสร้างแรงบันดาลใจ ฝีแปรงที่แสดงความรู้สึกออกมาอย่างชัดเจนและการใช้ภาพและพื้นผิวเป็นชั้น ๆ อย่างซับซ้อนเชิญชวนผู้ชมให้ร่วมบทสนทนาอันลึกซึ้ง สีสดใสที่เธอใช้ดูร่าเริงในช่วงแรกแต่ความก้าวร้าวที่แฝงอยู่ก็ท้าทายการรับรู้ สะท้อนให้เห็นความเชื่อในพลังของศิลปะที่จะก่อให้เกิดบทสนทนาที่มีความหมายขึ้นได้
วัยเด็กสาวมีแต่ความสนุก ♥. ݁+ ⊹ . ݁˖ . ݁ , ถึงเวลาแล้วที่ทุกชั่วขณะจะเป็นเหมือนการผจญภัยที่เบิกบานใจ โลกเราเป็นสนามเด็กเล่นที่เปี่ยมไปด้วยความเป็นไปได้ไม่สิ้นสุด
(ชีวิต “สนุกสนาน” ของเด็กสาวก็เป็นเช่นนั้นมีแต่การละเล่นและเสียงหัวเราะไม่รู้จบ แต่อะไรจะสนุกกว่าการได้หาแนวทางความคาดหวังในตัวเธอ หาสมดุลระหว่างความไร้เดียงสากับกฎเกณฑ์ที่ไม่ได้เขียนไว้ เป็นการสำรวจความขัดแย้งต่าง ๆ ในชีวิตอันสลับซับซ้อนที่เสรีภาพที่จะทำอะไรอย่างไร้กังวลเต้นรำกับความกดดันที่จะต้องทำตามระเบียบแบบแผน ที่ความกดดันที่จะต้องแสดงความน่ารักซ่อนอยู่ในที่ที่เห็นได้ชัด ตลอดเวลาโลกก็เห็นเธอทำเหมือนเล่นตามเกมไป สุดท้ายแล้วทั้งหมดก็เป็นเพียงเรื่องสนุกสนานและการละเล่น)
ถวิกามีชื่อเสียงจากการจัดแสดงงานใน ‘โฮเท็ลอาร์ตแฟร์’ (กรุงเทพฯ, พ.ศ. 2565) ALL IS PRETTIER. PART II: ARRIVAL (ตามคำเชิญของอุดมศักดิ์ กฤษณมิษ, มูลนิธิ 100 ต้นสน, กรุงเทพฯ, พ.ศ. 2566) รวมทั้งนิทรรศการเดี่ยว Neverland’s End (แกลเลอรีเว่อร์, กรุงเทพฯ, พ.ศ. 2566)