Twenty Years Later

(
2014
)
<
1
/
2
3
>
Artwork Details
Displayed at
Bangkok Art and Culture Centre

Amanda Heng is recognized for her works with various approaches such as performance and collaborations with others involving literature, painting, photography, and even her audience demonstrating her concerns for the social problems in Singapore, a country rapidly changing and carrying diverse cultural backgrounds.  
Always by my side is a specially reconstituted set of photographs taken over a thirty-year period in 1996, 2014 and 2023 just before her mother’s death. It considers the identity and position of women within family structures through an examination of Heng’s relationship with her mother. The photographs, taken in the format of family portraiture, suggests the establishment and reclamation of ties between mother and daughter—a kinship that is often unacknowledged in traditional Chinese culture.

In the series of photographs, mother and daughter are pictured in embrace, standing side by side, and looking at each other. The images follow the development of life and relationship for both women, documenting shifts in intimacy and independence. Involved with the launching of The Artists Village in 1988 and Women in the Arts in 1999, Heng is one of the pioneers in contemporary art in Singapore, presented with the Cultural Medallion for Visual Arts in 2010.

อแมนดา เฮงเป็นที่ยอมรับจากการทำงานหลากหลายแนวทาง อาทิ การแสดงและการทำงานร่วมกับศิลปินในสาขาอื่น ๆ อย่างวรรณกรรม จิตรกรรม การถ่ายภาพรวมทั้งผู้ชมงานของเธอ งานเหล่านี้แสดงให้เห็นว่าเธอใส่ใจปัญหาทางสังคมในสิงคโปร์ซึ่งเป็นประเทศที่เปลี่ยนแปลงอย่างรวดเร็วและมีภูมิหลังทางวัฒนธรรมที่หลากหลายมาก

Always by my side เป็นการนำชุดภาพถ่ายในช่วงเวลา 30 ปีตั้งแต่ พ.ศ. 2539, 2557 และ 2566 ก่อนที่มารดาของเธอจะเสียชีวิตมาสร้างใหม่ งานชุดนี้พิจารณาอัตลักษณ์และสถานะของผู้หญิงในโครงสร้างครอบครัวด้วยการตรวจสอบความสัมพันธ์ระหว่างเฮงกับแม่ ภาพที่ถ่ายในรูปแบบภาพถ่ายครอบครัวเหล่านี้สื่อให้เห็นการสร้างและการทวงคืนสายสัมพันธ์ระหว่างแม่กับลูกสาว ความสัมพันธ์ทางครอบครัวที่ขนบวัฒนธรรมจีนมักไม่พูดถึง  

ภาพถ่ายชุดนี้แสดงภาพแม่ลูกกอดกัน ยืนอยู่ข้างกันและมองหน้ากัน ภาพเหล่านี้แสดงพัฒนาการความสัมพันธ์ของทั้งสอง บันทึกความเปลี่ยนแปลงของความใกล้ชิดระหว่างกันและความเป็นอิสระจากกัน

เฮงเป็นผู้ร่วมก่อตั้งกลุ่มดิ อาร์ทิสตส์ วิลเลจเมื่อปี พ.ศ. 2531 และกลุ่มสตรีวีเมน อิน ดิ อาร์ตส์เมื่อปี พ.ศ. 2542 เธอเป็นหนึ่งในผู้บุกเบิกวงการศิลปะร่วมสมัยของสิงคโปร์และได้รับรางวัลคัลเชอรัลเมดัลเลียนสาขาทัศนศิลป์เมื่อปี พ.ศ. 2553