Supawich Weesapen’s practice has focused on painting but is increasingly expanding to other media. He examines the world of digital culture through colour-saturated canvases that evoke the aesthetics of virtuality while depicting landscapes and the cosmos as abstract, dream-like, phenomena: pointing to the alienating effects of our pervasive use of screens and yet the experience of the sublime. Starry Web Regeneration is a project that encourages an awareness of looking down and up, invoking our relationships to phones, the internet, and worlds of sky and earth. Floor-bound and reflective fabric corresponds with wall-bound paintings and suspended string symbolizes vectors between realms. The installation includes the epic painting Thumb Centric Cosmology (2024) and was inspired by an old Tai myth – ethnic groups that populated early Southeast Asia – of how spiders originally wove the sky. Weesapen aims to reconnect the different realms in order to discover a sharper perspective on contemporary life.
ที่ผ่านมาศุภวิชญ์ วีสเพ็ญเน้นทำงานภาพเขียนแต่กำลังขยับขยายไปทำงานกับสื่ออื่น ๆ ด้วย เขาพิจารณาโลกแห่งวัฒนธรรมดิจิทัลที่มีอิทธิพลมากด้วยภาพเขียนที่เพิ่มค่าความอิ่มตัวให้ดูสดใสขึ้นซึ่งทำให้นึกถึงสุนทรียะของความเป็นโลกเสมือนขณะเดียวกันก็วาดภาพภูมิทัศน์และจักรวาลให้เป็นเหมือนความฝันและดูเป็นนามธรรม นอกจากนั้นยังแสดงให้เห็นผลของการที่เราอยู่หน้าจอมากเกินไปและการได้พบความพิศวงและภาวะเลอเลิศ Starry Web Regeneration เป็นงานที่ช่วยสร้างการรับรู้เวลาที่ก้มหน้าลงและแหงนหน้าขึ้น สร้างความสัมพันธ์เชิงกายภาพและความคิดระหว่างเรากับโทรศัพท์ อินเทอร์เน็ตและโลกโดยรวมทั้งท้องฟ้าและพื้นโลก ผืนผ้าบนพื้นสะท้อนเงาเข้ากันกับภาพเขียนบนผนัง ลวดที่ขึงอยู่เป็นสัญลักษณ์ของเวกเตอร์ระหว่างบริเวณต่าง ๆ และผลงานของศุภวิชญ์ยังรวมถึงภาพเขียนขนาดใหญ่ Thumb Centric Cosmology (2024) ศุภวิชญ์ได้แรงบันดาลใจมาจากตำนานของชาว ไท กลุ่มชาติพันธุ์ที่อาศัยอยู่ทั่วภูมิภาคเอเชียตะวันออกเฉียงใต้มาตั้งแต่ยุคแรก ๆ ซึ่งเล่าถึงการที่แมงมุมถักไยเป็นท้องฟ้า เขาตั้งใจจะเชื่อมโยงบริเวณต่าง ๆ เข้าด้วยกันใหม่เพื่อค้นหามุมมองใหม่ ๆ ในเรื่องการมีชีวิตอยู่ในปัจจุบัน