Kannamma

(
2006
)
<
1
/
2
3
>
Artwork Details
Painted fiberglass
Displayed at
National Gallery of Thailand

จอร์จ เควิเคราะห์ปรากฏการณ์ข้ามเพศผ่านงานศิลปะโดยใช้ลักษณะทางกายภาพที่โดดเด่นและแยกส่วนเป็นอุปลักษณ์เปรียบเทียบกับการข้ามผ่านไปสู่ความเป็นจริงที่ซ่อนเร้นยิ่งกว่า สไตล์ที่สมจริงอย่างมากสร้างภาพลวงอันทรงพลังของการดำรงอยู่ผ่านภาพคนที่เต็มไปด้วยอารณ์ความรู้สึก เปรียบเทียบความเปราะบางกับความแข็งแกร่ง ความดิบกับความอบอุ่น นำไปสู่ภาพความรักภายในตัวเองที่งดงามราวกวีนิพนธ์แต่ตามความจริง ผลงานชุด Aravaani เป็นรูปปั้นขนาดเท่าตัวคนที่ลงสีเหมือนจริงแบบธรรมชาตินิยม เขาได้รับแรงบันดาลใจมาจากเทศกาลที่รัฐทมิฬนาฑูซึ่งคนข้ามเพศเข้าพิธีแต่งงานเชิงสัญลักษณ์กับเทพอรวานแล้วต่อมาก็เป็นหม้าย จอร์จ เคเป็นศิลปิน นักเขียนและกวีที่ศึกษาเรียนรู้ด้วยตัวเอง หลังประสบเหตุการณ์สึนามิเมื่อปี พ.ศ. 2547 เขาเปลี่ยนอาชีพจากการธนาคารมาทำงานศิลปะ เขาผสมผสานการเขียนข้อความกับงานจิตรกรรม ภาพถ่ายและประติมากรรมเพื่อแสดงอารมณ์ความรู้สึกต่าง ๆ ในชีวิตประจำวัน

George K. explores the transgender phenomenon through his art, using its bold, fragmented physicality as a metaphor for transcending to a subtler reality. His hyper-realistic style creates a powerful illusion of presence through emotionally charged portrayals, juxtaposing fragility with strength and rawness with warmth. This results in a poetic yet authentic depiction of internalized love. His Aravaani series is a life-sized, naturalistically painted figure inspired by a Tamil Nadu festival where transgender individuals symbolically marry the god Aravaan and then become widowed. A self-taught artist, writer, and poet who transitioned from a career in banking after the 2004 tsunami, George K. blends written words with painting, photography, and sculpture to capture the emotional nuances of daily life.