Mai Yamashita+Naoto Kobayashi’s artistic endeavors focus on developing new and exceptional relationships between humans and nature. For BAB2024, they present three projects: A Spoon Made From The Land, in which they gathered iron sand from the Iioka coast of Japan to create an iron spoon; infinity~mirage, an attempt to make the “∞” symbol of infinity emerge by mirages; and Anne and Anne’s Sculpture, in which they create (and/or destroy) a sculpture with their beloved dog, Anne. Their modest and unique approaches towards nature hint us how to coexist with nature in this era.Yamashita+Kobayashi officially began their collaboration in 2001.
Their works have been exhibited internationally, including solo shows at Kunstverein Göttingen (2011) and Art Tower Mito (2024), as well as group exhibitions like the Aichi Triennale (2010),Yokohama Triennale (2011), Setouchi Triennale (2019), and Under the Stars at the Art Gallery of New South Wales (2020).
การทำงานศิลปะของมาอิ ยามาชิตะ+นาโอโตะ โคบายาชิเน้นการพัฒนาความสัมพันธ์ใหม่ ๆ ที่พิเศษระหว่างมนุษย์กับธรรมชาติ ในเทศกาล BAB2024 พวกเขานำเสนอผลงานสามชิ้น ในงาน A Spoon Made from The Land พวกเขาเก็บทรายเหล็กจากชายฝั่งไอโอกะ ประเทศญี่ปุ่นมาทำช้อนเหล็ก งาน infinity~mirage เป็นความพยายามสร้างสัญลักษณ์อนันต์ “∞” ขึ้นจากปรากฏการณ์มิราจ และในงาน Anne and Anne’s Sculpture พวกเขาก็สร้าง (และ/หรือทำลาย) รูปปั้นรูปหนึ่งพร้อมแอน สุนัขแสนรักของพวกเขา แนวทางการทำงานกับธรรมชาติที่เรียบง่ายและมีเอกลักษณ์สื่อให้เราเห็นเป็นนัย ๆ ว่าจะอยู่ร่วมกับธรรมชาติได้อย่างไรในยุคสมัยนี้ ยามาชิตะ+โคบายาชิเริ่มทำงานร่วมกันอย่างเป็นทางการเมื่อปี พ.ศ. 2544 ผลงานของทั้งคู่จัดแสดงตามนิทรรศการต่าง ๆ ทั่วโลกอาทิ นิทรรศการเดี่ยวที่คุนสท์เวอไรน์เกิททิงเงิน (พ.ศ. 2554) และอาร์ตทาวเวอร์มิโตะ (พ.ศ. 2567) และนิทรรศการกลุ่มอย่างไอจิเทรียนนาเล่ (พ.ศ. 2553) โยโกฮามะเทรียนนาเล่ (พ.ศ. 2554)
เซโตะอุจิเทรียนนาเล่ (พ.ศ. 2562) และนิทรรศการ Under the Stars (หอศิลป์แห่งรัฐนิวเซาธ์เวลส์, พ.ศ. 2563)